Największe wydarzenie książkowe i ja tam będę! - Targi Książki w Krakowie


posted by Sardegna on

20 comments


Ośmielę się stwierdzić, że krakowskie Targi Książki, poza tymi w stolicy, są największym wydarzeniem książkowym w Polsce. Świętem wyczekiwanym przez wszystkich miłośników literatury i wydarzeń około literackich. Oczywiście TK w Katowicach, które miały miejsce miesiąc temu, też były mi bliskie, jednak z innych powodów. Pisałam o tym kilkakrotnie, ale jeśli ktoś miałby ochotę zerknąć, zapraszam do tego i tego wpisu.
TK w Krakowie swoim rozmachem, organizacją i ilością wydarzeń, spotkań autorskich i atrakcji na stoiskach, nie mają sobie równych. To oczywiście moje subiektywne zdanie, bowiem jak wiadomo, uwielbiam wszelkie książkowe imprezy, widzę w nich same superlatywy i nie doszukuję się mankamentów.
 
Udział w tegorocznych TK jest dla mnie szczególny. Po pierwsze, jeśli nic się nie zmieni, będę mogła wziąć udział w dwóch targowych dniach (sobota i niedziela). W praktyce oznacza to, zero pośpiechu w sobotę, zero stresu, że dzieciaki czekają i trzeba się zbierać, wieczór w Smakołykach z przemiłymi blogerami z Krakowa, połowa niedzieli spędzona między stoiskami targowymi i niespieszny powrót do domu.
Nie dla wszystkich taka perspektywa weekendu jest miła. Moja siostra patrzy na mnie ze szczerym politowaniem, ale kto kocha książki tak ja ja, ten wie o czym mówię!

W związku z tym, że czasu na zwiedzanie TK mam całkiem sporo, nie chciałabym czegoś przegapić lub ominąć. Targowy rozkład jazdy jest olbrzymi! Wybrałam zatem strategiczne spotkania na stoiskach, które najbardziej mnie interesują i na tych się skupię.

Sobota 26.10. i niedziela 27.10
Sob
10:00-13:00
C24
Rafael Dom Wydawniczy
Beata Andrzejczuk
Sob
11:00
F4
granice.pl
Jolanta Kwiatkowska
Sob
11:00
F4
granice.pl
Lucyna Olejniczak
Sob
11:00-12:00
sala nr 2
Nasza Księgarnia Wydawnictwo
Spotkanie z Rutą Sepetys
Sob
11:00
A23
Wydawnictwo Literackie
 Szczepan Twardoch
Sob
11:00
B12
Wydawnictwo Poznańskie
Tadeusz Wrona
Sob
12:00-13:00
B45
Nasza Księgarnia Wydawnictwo
Ruta Sepetys
Sob
12:00-13:00
B67
Wydawnictwo Bis
Marcin Pałasz
Sob
12:00-14:00
B16
Wydawnictwo Alter
Mariusz Wollny
Sob
12:00-14:00
A25
Zielona Sowa Wydawnictwo
 Agnieszka Stelmaszyk
Sob
12:30-13:00
B48
Novae Res Wydawnictwo
Maggie Moon
Sob
13:00
F4
granice.pl
Katarzyna Bulicz-Kasprzak
Sob
13:00
A6
Wydawnictwo Filia
Magdalena Witkiewicz
Sob
13:00-14:30
B45
Nasza Księgarnia Wydawnictwo
Małgorzata Gutowska-Adamczyk
Sob
13:00-15:00
A46
Wydawnictwo Skrzat
Marcin Pałasz
Sob
14:00-15:00
B49
Wydawnictwo Debit
Renata Piątkowska
Sob
15:00
F12
Gandalf Księgarnia Internetowa
 Hanna Cygler.
Sob
15:00-16:00
B45
Nasza Księgarnia Wydawnictwo
Katarzyna 
 Zyskowska-Ignaciak
Sob
15:00-16:00
A18
Wydawnictwo Sonia Draga
Maxime Chattam
Sob
15:00-16:30
A46
Wydawnictwo Skrzat
Ekspedycja w głąb książki: 
Nudzimisie
Sob
15:00-17:00
A25
Zielona Sowa Wydawnictwo
Tomasz Tomczyk
Sob
15:30-16:30
A30
Rebis Dom Wydawniczy
Jonathan Carroll
Sob
16:00
A43
Wydawnictwo Otwarte
Jacek Piekara
Sob
16:00-17:00
A34
Grupa Wydawnicza Foksal
Barbara Kosmowska
Sob
16:00-18:00
A19
Wydawnictwo Marginesy
Janusz Majewski





Niedz
11:00
F4
granice.pl
Agnieszka Turzyniecka
Niedz
11:00-12:00
sala nr 1
granice.pl
Zjazd blogerów. 
 Literacki Blog Roku.
Niedz
11:00
A23
Wydawnictwo Literackie
 Roma Ligocka
Niedz
11:00-13:00
B16
Wydawnictwo Alter
Mariusz Wollny
Niedz
12:00-13:00
A39
Firma Księgarska Olesiejuk, Wydawnictwo ŚK
 Anne Applebaum.
Niedz
12:00-13:00
B53
Polskie Księgarnie
Sasza Hady.
Niedz
12:00-13:00
A18
Wydawnictwo Sonia Draga
Maxime Chattam
Niedz
12:30
A37
Prószyński Media
Maria Ulatowska
Niedz
13:00
F12
Gandalf Księgarnia Internetowa
Magdalena Witkiewicz.
Niedz
14:00
A23
Wydawnictwo Literackie
Katarzyna Grochola
Niedz
14:00-15:00
A39
Firma Księgarska Olesiejuk, Wydawnictwo ŚK
Zośka Papużanka
Niedz
14:00-15:00
B45
Nasza Księgarnia Wydawnictwo
Barbara Kosmowska
Niedz
15:00-16:00
A19
Wydawnictwo Marginesy
Janusz Majewski

Na liście niektóre nazwiska pojawiają się podwójnie. To moja strategia rozplanowania spotkań w czasie. Jeżeli nie uda mi się zdobyć wpisu na jednym stoisku, podejdę w innym momencie do drugiego.
Oczywiście wiem, że ten plan jest strasznie ambitny. Po zeszłorocznych TK wiem mniej więcej, czego mogę się spodziewać. Jeżeli się nie uda mi się zdobyć wszystkich wpisów, to trudno, ale nie powiem, byłoby miło.

Książki do wpisów naszykowane. Jest ich całkiem sporo. Nie wiem czy ogarnę, ale jadę z pozytywnym nastawieniem i szczerą radością na spotkanie z autorami, przedstawicielami wydawnictw, i przede wszystkim, z blogerami, którzy w Krakowie pojawią się jeszcze liczniej niż w Katowicach.

Zatem widzimy się w sobotę i w niedzielę. Oby starczyło mi czasu na wszystkie szaleństwa!
Sardegna

20 komentarzy:

  1. Ja mam to szczęście, że mieszkam w krakowie i nie muszę nigdzie dojeżdzać. Na targi bardzo się cieszę, to już moje trzecie. Wybieram się w niedzielę. A na spotkanie blogerów na pewno wpadnę;D

    OdpowiedzUsuń
  2. No, u mnie też zebrał się spory stosik książek czekających na autograf - najbardziej zależy mi na Carrollu i prof. Bartoszewskim, ale mam Kienzler, Pałasza, Stelmaszyk, Maggie Moon, Kobylarczyk i Chattama :D

    OdpowiedzUsuń
  3. WIEM O CZYM MÓWISZ! :)
    Ja dwa razy byłam na Targach w Warszawie - łatwiej mi dojechać i nocleg oraz doborowe towarzystwo mam w stolicy zapewnione.
    Ale może kiedyś i do Krakowa dotrę, kto wie.

    W kazdym razie życzę Ci 100% realizacji planu, ciekawych spotkań i mnóstwa wrażeń! No i czekam na fotorelację - najpóźniej w poniedziałek :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Do zobaczenia:) Strasznie się cieszę, że się wreszcie spotkamy i mam nadzieję nic już nie stanie na przeszkodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem właśnie po dwóch godzinach pobytu na Targach :) Dzięki pewnym okolicznościom miałam okazję zrobić mały rekonesans - są małe zmiany stoiskowe- na plus,klimat jak zawsze mega!!!
    Sardegna - zadzwoń do mnie w sobotę, na spotkanie z Rutą nie dotrę, ale ogólnie jakoś się spotkamy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Baw się dobrze! Ale fajnie się masz, będę siedzieć w sobotę w pracy i płakać

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam na wrażenia, bo sama nie dotrę... Ale może w przysłym roku się uda. Skoro zobaczyłam Targi katowickie, to i na krakowskie kiedyś dojadę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja na potargowym spotkaniu nie będę, bo nie miałabym jak później wrócić do domu, ale mam nadzieję, że mimo to gdzieś w tłumie się odnajdziemy, choćby przelotem:) Na pewno w którejś z kolejek do autorów;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja będę na targach już od jutra. To nic, że muszę wstać po 4 nad ranem, by dotrzeć na sam początek targowego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety nie mam najmniejszych szans wybrać się choćby na kilka godzin... Poczekam, aż zorganizują coś ciekawego w Gdańsku i wtedy się wybiorę :)

    Strasznie zazdroszczę tym, którzy będą w tym roku na Targach... :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybrałbym się zobaczyć ofertę wydawnictwa Czarne, mam nadzieję, że będą 5-8 grudnia na 22. Wrocławskich Targach Dobrych Książek, programu jeszcze nie ma, chętni wydawcy mają do dziś nadsyłać zgłoszenia...
    Tomocerus

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem wścierkła , że mam tak daleko

    OdpowiedzUsuń
  13. Życzę Ci udanego pobytu. Czekam na recenzję z tych Targów bo sama niestety nie będe mogła dojechać :( Weekend spędzam na kursie :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę bo niestety nie mogę się wybrać.
    Udanego pobytu i realizacji planu co do punktu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm, może za rok mi się uda:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miło było się spotkać na Targach i poznać oczywiście:) Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również było bardzo miło :) Uwielbiam takie targowe znajomości i połączenie twarzy z blogiem :)

      Usuń
  17. A ja Cię widziałam :))) Ale gdzieś pędziłaś, a ja stałam w kolejce i zabrakło mi refleksu i odwagi, by zaczepić. Może następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aine! No coś Ty! jak to się stało, że nie zagadałaś? Trzeba było wołać. Miło byłoby spotkać się oko w oko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo ja z tych mniej gramotnych ;) W każdym razie jesteś już osobistością rozpoznawalną! :))

      Usuń