"Upał" Marcin Ciszewski


posted by Sardegna on , , , , ,

10 comments


Wydawnictwo: Znak
audiobook: czas trwania 11 h 49 minut
Moja ocena : 6/6
lektor: Jarosław Łukomski

No dobra, miałam sobie zrobić przerwę od Marcina Ciszewskiego. Nie powiem, po trzyczęściowej serii www z Jerzym Grobickim, o której pisałam tu,tu i tu, miałam lekki przesyt, ale polubiłam styl Autora i jego pomysły na fabułę, więc nie mogłam ot tak zaprzestać, i nie przesłuchać  "Upału". W prawdzie słucham trochę nie po kolei, bo gdzieś po drodze ominęłam "Majora" i "Mróz", ale żadna tragedia z tego tytułu się nie stała, bo obie te powieści mogę odsłuchać sobie niezależnie.

"Upał" wiąże się niejako z całą historią Grobickiego, a postacią spajającą jest podinspektor Jakub Tyszkiewicz. Fabuła tej powieści jest jednak zupełnie inna. Nie ma w niej wątków fantastycznych podróży w czasie, jest to typowa sensacja, bardzo dobrze skonstruowana i trzymająca w napięciu. Cała historia jest bardzo realistyczna, bardzo szczegółowo opisana, także pozwala czytelnikowi na maksymalne "pochłanianie" akcji, która dzieje się współcześnie, w czasie Mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro2012.

Tyszkiewicz, który odpowiada za bezpieczeństwo na Stadionie Narodowym będzie musiał zmierzyć się z grupą terrorystów, którzy planują uskutecznić zamach bombowy, w trakcie meczu Polska - Niemcy. Oczywiście rozpracowanie tej grupy nie będzie proste. Wiele śladów i namiarów poprowadzi Służby Bezpieczeństwa w ślepy zaułek. Tyszkiewicz będzie musiał zająć się pierwszą, nieudaną próbą zamachu, opanować niepokój stolicy po tym niepokojącym wydarzeniu, zapobiec panice, przesłuchać podejrzanych oraz zlecić rozpracowanie komputerowego systemu bezpieczeństwa obiektu. Wszystko to przeciąga się w czasie, a termin meczu będzie zbliżać się nieubłagalnie.
Do tego dojdą osobiste problemy bohatera, opieka nad ciężarną żoną oraz niepokojąca znajomość z Katarzyną Marią Potocką, funkcjonariuszką ABW. Tyszkiewicz da się poznać, jako odpowiednia osoba na właściwym miejscu, dlatego zostanie "zaangażowany" w akcję "www.ru2012.pl".

Jak dla mnie "Upał" jest to wyjątkowo dobrze skonstruowana sensacja, bardzo realistyczna i szczegółowo opisana. Mimo że na pierwszy rzut oka fabuła wydaje się być przeznaczona dla mężczyzn, nic bardziej mylnego. Historia jest uniwersalna i przypadnie do gustu wszystkim czytelnikom, oczekującym od lektury napięcia i ciekawej, wartkiej akcji.

Co do samego audiobooka, lektor Pan Jarosław Łukomski bardzo przypadł mi do gustu. Jedo głos wydaje się być najbardziej odpowiednim dla Jakuba Tyszkiewicza. Interpretacja jest również bez zarzutu.
Zostałam fanką pióra Marcina Ciszewskiego. Poznanie "Majora" i "Mrozu" to tylko kwestia czasu. A jak Wy odnosicie się do twórczości Autora? Pozdrawiam serdecznie 

Sardegna

10 komentarzy:

  1. a ja tego autora nie znam, choć mogłabym przeczytać jedną z jego książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezły był ten "Upał":-) Czytałam go równolegle z Mistrzowstwami, więc atmosfera była tym gęściejsza... Wyjątkowo sprawnie napisany thrillerek, aż mnie zaskoczył wysokim poziomiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej książki zniechęciła mnie jej promocja w czasie Euro2012. Być może zbyt szybko ją skreśliłam i warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie czytałam, więc nijak się nie odnoszę:) Czytanie nie po kolei to moja domena, więc się nie przejmuj:) Natomiast obecnie czekam na siedem przesyłek (było 8, ale jedna już dotarła) zakupowo-recenzyjno-wygraniowych i muszę to kiedyś przeczytać, więc Ciszewski musi trochę poczekać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze nic tego autora i pewnie się skuszę, ale jednak w formie tradycyjnej książki, jakoś nie mogę przekonać się do audiobooków.

    OdpowiedzUsuń
  6. niezła sensacja, ale mimo wszystko ja jednak pozostaję pod największym wrażeniem jego serii wojennej - im bliżej współczesności (np ru2012) tym moim zdaniem zbytnie skupienie jest na tym by "się działo" niż na tle czy rysie psychologicznym

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam jeszcze tego autora, więc się nie ustosunkuje, ale zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słucham właśnie 1944 - i miałam podobnie jak ty, trudno się przestawić na innego lektora, swoją drogą, dlaczego to jest nagrane przez różnych lektorów, nie rozumiem.
    Upał będzie następny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od dawna jestem ciekawa Ciszewskiego, tylko jakoś zabrać się nie mogę za jego książki. Ale z kim bym nie rozmawiała, to każdy poleca, więc chyba jednak się muszę zmobilizować :)

    OdpowiedzUsuń