Edukacyjne zagadki Czu Czu


posted by Sardegna on , , ,

3 comments


Portal dla dzieci: Czu Czu.pl
Moja ocena : 6/6
Edukacyjne zagadki dla 3-4 latków i 4-5 latków

Pamiętacie mój wpis na temat Kreatywnych zabaw z Czu Czu. Rysuj i zmazuj? Ta rewelacyjna gra edukacyjna po Targach Książki dla dzieci w Krakowie zawładnęła moją Czterolatką na dobre.
Portal CzuCzu proponuje wiele takich edukacyjnych pomocy dydaktycznych, które dostarczając naszym pociechom świetnej zabawy, będą doskonałym źródłem nowej wiedzy i umiejętności.
Edukacyjne zagadki Czu Czu to niewielkie "książeczki", które mogą być świetnym urozmaiceniem codziennej zabawy, ale my przetestowaliśmy je w bardziej ekstremalnych warunkach. Zagadki pojechały z nami na wakacje i spełniały rolę "umilacza" w samochodzie, były także w użyciu, kiedy pogoda na urlopie nam nie dopisywała. Były z nami w przychodni, w kolejce do okulisty i ratowały w sytuacji "ekstremalnej nudy" w domu, bo taka, jak wiadomo też się czasem zdarza.

Zagadki dla dzieci młodszych 3-4 latków zostały już dokładnie przeanalizowane rok temu, bowiem Ania dostała je w prezencie urodzinowym. Aktualnie służą Młodszemu, ale wiele z zagadek jest jeszcze dla niego za trudnych. Zagadki dla dzieci starszych 4-5 latków, są w sam raz dla Starszej. Poziom trudności jest bardzo adekwatny do wieku i umiejętności. Wszystkie zadania o podwyższonym stopniu trudności zostały już przerobione z pomocą rodziców.

Książeczka składa się ze sztywnych kart złączonych w jednym miejscu wspólnym klipsem. Na jednej karcie znajdują się 3 pytania/zagadki, a na następnej karcie odpowiedzi do tychże zadań. Dzięki temu rozwiązania nie trzeba szukać na ostatnich kartach książeczki i po sprawdzeniu odpowiedzi, można od razu przejść do następnych poleceń.

Zagadki Czu- Czu obejmują następujące zagadnienia: porównania mniejszy-większy, liczenie w zakresie do 10ciu, skojarzenia, przyporządkowania par, układanie rozsypanki obrazkowej, ułożenie historyjki według odpowiedniej kolejności, określenie kolorów, wielkości czy kształtów. Oczywiście w zależności od grupy wiekowej dla której są przeznaczone, poziom trudności tych zagadek jest zróżnicowany.

U nas te zagadki bardzo się sprawdzają. Są połączeniem przyjemnego z pożytecznym, ponieważ moje dzieci lubią bardzo zagadki i kolorowe książeczki, więc przeglądając je, uczą się i przyswajają nowe zagadnienia. Dla Starszej są one sposobem utrwalenia zdobytych już wiadomości, dla Młodszego, źródłem nowej wiedzy i nowego słownictwa.
Edukacyjne zagadki Czu-Czu rosną razem z dzieckiem. Na portalu CzuCzu.pl można znaleźć kolejne karty dla starszych dzieci, w których utrwalać będzie się kolejno znajomość cyfr, liter czy prostych, matematycznych działań.
Ja ze swej strony polecam Edukacyjne zagadki jako upominek "przed urlopowy". Świetnie sprawdzają się w czasie długiej podróży, albo kiedy nie ma dostępu do ulubionych zabawek. Karty z mniejszym stopniem trudności są doskonałą pomocą dla rodziców 2-3 latków, których dziecko zaczyna mówić, albo wybiera się od września do przedszkolnej grupy maluchów.
Dlatego, jeżeli chcecie zadbać o rozwój malucha, a nie macie pomysłu na prezent, zerknijcie na stronę portalu, na pewno uda się Wam wybrać coś odpowiedniego.

Sardegna

3 komentarze:

  1. Witam :)
    zapraszam serdecznie na candy z książką :)
    http://ja-kk.blogspot.com/2013/01/candy-candy-candy.html

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, oglądałam ostatnio w Matrasie te różne zagadki Czu-Czu. Chciałam je kupić córeczkom moich kuzynek, ale nie miałam przekonania (bo były zamknięte :P). Twoja opinia utwierdza mnie w tym, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tam trzeba wyciachać kropkę w adresie portalu, bo kieruje na jakąś inną stronę :)

    OdpowiedzUsuń