"Po nie swoich stronach łóżka" Alix Giirod de l'Ain


posted by Sardegna on , , , , ,

8 comments

Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 238
Moja ocena : 5/6

Jeżeli ktoś czytał "Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus" i mu się podobało, nie będzie zawiedziony lekturą powyższej powieści. książka jest fajnym połączeniem zabawnego, ciepłego, kobiecego czytadła, powieści obyczajowej i poradnika, dla znudzonych prozą życia, małżeństw.

Hugo i Ariana są na pozór szczęśliwym małżeństwem, z paru letnim stażem. Mają dwójkę udanych, dorastających dzieci, fajny dom i dobrze płatne posady. Jednakże obojgu zaczyna czegoś w życiu brakować. Ariana czuje, że popadła w kołowrotek obowiązków pracującej mamy (skąd ja to znam).  Ma wrażenie, że w jej ustabilizowanym życiu nic się zmieni i nic nowego nie spotka. Jest zmęczona wykonywaniem codziennych czynności, obecność dzieci nie sprawia jej już przyjemności, staje się drażliwa i niezadowolona. Pakiet problemów dopełnia ekipa remontowa, która opóźnia prace na parterze domu i w ogóle nie zwraca uwagi na prośby i groźby gospodyni.

Hugo, jako właściciel dobrze prosperującej firmy budowlanej, również zaczyna odczuwać zmęczenie codziennymi obowiązkami. Ma wrażenie, że traci kontakt z dziećmi, ponieważ widuje je tylko wieczorami. Chciałby na spokojnie zająć się rodziną i odpocząć. Pewnego wieczoru, po kolejnej kłótni, Ariana i Hugo wylewają swoje żale i oświadczają, że ich współmałżonkowie mają życie o jakim oni marzą. W związku z tym, postanawiają przeprowadzić eksperyment, w którym na rok czasu, zamienią się rolami. I wszystko przebiega zgodnie z planem, do czasu kiedy Ariana staje się mentalnie prawdziwym mężczyzną a Hugo prawdziwą kobietą. A jaki wpływ będzie miała ta zamiana ról na rodzinę bohaterów, dowiecie się po lekturze książki.

Fajna, nie da się ukryć, raczej kobieca książka, ale mężczyźni też znajdą w niej coś dla siebie. Jeśli czujecie zmęczenie codziennymi obowiązkami, pracą, dziećmi i myślicie, że inni mają lepiej, warto po książkę sięgnąć. Ja po lekturze stwierdziłam, że na żadną zamianę, z nikim nie mam najmniejszej ochoty. I niech tak zostanie.
Sardegna

8 komentarzy:

  1. Hmmm...nie czytałam "kobiety z marsa...', ogólnie boję się książek o typowo kobiecym charakterze. W sumie to zależy kiedy mają wydźwięk komediowy, a nie romantyczny czasem po nie sięgam. Bardzo lubię "wojnę państwa Rose" :) pośmiać się idzie i jakaś refleksja przyjdzie :) Tej pozycji nie czytałam i mam mieszane uczucia :) Widzę w pasku bocznym Targi książki w Katowicach. Może uda nam się spotkać ;) Planuje być, nie wiem, jak pogodzę to ze szkołą, ale wszystko w toku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakuje w reakcjach: 'ambiwalentny' lub 'sama nie wiem'

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie bym sięgnęła po tą książkę :) Babska książka od czasu do czasu to jest to, co tygrysy lubią najbardziej! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Kobiety są z Marsa.... i podobała mi się ta pozycja. Od czasu do czasu mam ochotę na taką literaturę kobiecą z cyklu powieści obyczajowej. Myślę, że jak trafię na książkę nie powiem jej nie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie sięgnę. Mam ochotę na jakieś babskie czytadło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka nie dla mnie.Tego typu pozycje najzwyczajniej w świecie mnie nudzą :-(

    OdpowiedzUsuń
  7. Patrycja Antonina - co do Targów Książki - jestem otwarta na propozycje. Może więcej osób będzie chętnych do spotkania. Już obiły mi się o uszy takie propozycje na innych blogach.
    A książkę mimo wszystko polecam - nie jest to typowy romans czy kobiece czytadło. A na "Wojnę państwa Rose" będę miała oko, bo jakoś wcześniej o książce nie słyszałam :) pozdrawiam

    Domi, Rajzarogiem - szczerze polecam :) i również pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Guciamal - do pakietu "Mężczyzn z Marsa i kobiet z Wenus" polecam inną z serii Marsjanie i Wenusjanki. Ponieważ książeczek jest wiele, u mnie po jakimś czasie, nastąpił przesyt treścią :) Ileż można czytać poradników na temat związków. Lepiej iść na żywioł!
    Czy mimo odległości, zapatrujesz się może na Katowickie Targi Książki? Pozdrawiam serdecznie :)

    Piter - rozumiem i nie będę namawiać :) pozdrawiam również :)

    OdpowiedzUsuń